medberoende

filosofi / Permalink / 1
Jag vill bara skriva lite. Har idag tittat på djävulsdansen som går på 1an 21.05. Om människor som levt i ett medberoende, om människor som levt med andra människor som har ett missbruk eller beroende. Jag blir bara helt rörd av att titta på programmet för att det finns så starka personer ute i världen. Det finns människor varje dag som kämpar för sitt och sina närmastes bästa. De kämpar för att få ett bra liv. Jag börjar tänka i banorna hur jag ändå kunnat få ett relativt bra liv, hur jag inte varit med om att mina föräldrar är alkolister eller missbrukare. Är det en slump eller hade jag bara tur? Jag är så tacksam att ingen av mina nära hamnat där. Och jag är så glad, blir alldeles varm av att se människor som vågar vara dom de vill, trots att de levt ett krävande och omtumlande liv. Vill bara ge en stor kram till de allihop och tala om att det inte är deras fel, inget val som nån annan gör kan omöjligt vara dennes fel. Jag blir glad av att se att människor är starka, det ger mig hopp.
#1 - - moen:

skruttan du är så duktig på att skriva!😘

Till top